بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی چه مارکی می باشد

بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی

برای انتخاب بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی باید به نوع کولر گازی و کمپرسور و شرکتی ایرانی که آن را تولید می کند توجه داشته باشیم. ما شما را در انتخاب بهترین کولر گازیایرانی کمک می کنیم.

ما در این مقاله به دنبال این هستیم که بهترین کولر گازی ایرانی که هم خوب بوده و مصرف کمی دارد را معرفی می کنیم. کولر گازی از انواع دستگاه های تهویه هوای خانگی هستند که برای منازل و ادارت استفاده می شود. کولر گازی هم به قابلیت سرما و گرما تولید می شود که البته باید به شکل و قدرت آنها نیز اشاره شود.کولر گازی ها هم قیمت گرانی دارنند و هم مصرف برق بالا اما با انتخاب برخی از آنها می توانید هم ارزانتر خرید کرده و پول برق کمتری هم پرداخت کنید. در استفاده از کولر گازی باید دقت داشته باشید که براساس نیاز خرید کنید تا مجبور نباشید از حداکثر قدرت کولر استفاده کنید. به عنوان مثال برای یک مساحت ۱۰۰ متری نمی توان کولر گازی ۱۸۰۰۰ خرد چون هم جوابگو نیست و هم باید یکسره کار کند.

مشخصات بهترین کولر گازی چیست؟

همانطور که در بالا هم اشاره شد برای خرید کولر گازی عالی باید چند مورد را در نظر گرفت. یکی این که چه شرکتی تولید می کند و از چه کمپرسوری استفاده می کند. میزان باد سرد و گرمی که توسط کولر گازی پرتاب می شود به کمپرسور و نوه پره های پنل بستگی دارد. زاویه پره ها خیلی اهمیت دارد. از طرفی باید قدرت کمپرسور هم واقعی باشد. مثلا شرکتهایی هستند که کولر گازی ۲۴۰۰۰ می فروشند و با قیمت ارزان تر اما به اندازه یک کولر ۱۲۰۰۰ هم حجم باد ندارند که البته این نوعی کلاه برداری است اما توجه که کنید می بینید که دارای استاندارد هم هستند. این قبیل استانداردها فقط مختص ایرانی است یعنی با پول تقلب کن.

مورد بعدی میزان مصرف برق است. کولر گازی مصرف برق زیادی دارد و اگر کولر گازی خوب نخرید حتما باید هر ماه پول زیادی بابت برق پرداخت کنید. گاهی برای کمتر هزینه کردن یک کولر گازی پرمصرف می خرید و طی ۵ سال به اندازه پول همان کولر گازی پول برق پرداخت می کنید. بهترین کمپرسوری که برای کولر گازی بکار می رود کمپرسورهای شرکت GMC چین می باشد.

مورد بعدی هم این است که کمپرسور از نوع اینورتر باشد. وجود موتور اینورتر علاوه بر کاهش مصرف برق باعث می شود تا به راحتی از طریق پریز برق از این کولر بهره ببرید. خیلی از کولر ها به دلیل مصرف بالای برق باعث داغ شدن سیم کشی خانه، خصوصا خانه ها و اداره جات قدیمی، که گاهی باعث سوختن سیم کشی هم می شوند. کمپرسور اینورتر این طور نیست و از این قبیل حوادث جلوگیری می کند. البته بهتر است که برق کولر گازی مستقیم از کنتور گرفته شود تا سبم کشی داخلی مورد فشار قرار نگیرد.

بهترین کولر گازی ایرانی

مدلهای کولر گازی ایرانی

بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی هم دارای تنوع است. با توجه به این که برخی ها فکر می کنن که حتما باید کولر گازی را از نوع خارجی انتخاب کنند باید بدانند که ایرانی ها هم انواع کولر گازی با کاربری های مختلف را تولید می کنند. کولر گازی را اگر برای خانه و یا اتاق های اداجات بخواهید باید از نوع اسپیلت دیواری استفاده کنید. کولر گازی اسپیلت دارای یک کمپرسور و یک پنل است که کمپرسور در بیرون و پنل درون خانه و یا اتاق و روی دیوار نصب می شود. اگر کولر گازی اینورتر خریداری کرده باشید که عالی بوده و صدا هم ندارد. البته کولر گازی روتاری هم صدا ندارد و حجم پرتاب باد هم خیلی زیاد است. البته تفاوت کولر گازی روتاری و اینورتر را خواهیم گفت.

کولر گازی پرتابل یک نوع دیگر است که دارای چرخ می باشد و موتور روی پنل نصب است. این نوع کولر گازی فقط برای فروشگاه های کوچک خوب است چون هم راحت به هر جا حمل می شود. کولر گازی ایستاده هم برای مساحت های بزرگ استفاده می شود. این نوع از برق ۳ فاز استفاده می کند و برای فروشگاه های بزرگ، بانک ها و ادارجات استفاده می شود. موتور آنها از نوع اسکرول بوده و مصرف بالایی دارند و برای خانه که برق ۳ فاز ندارد و یا اگر هم دارد خوب نیست.

بهترین کولر گازی کم مصرف

بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی

کارخانه های ایرانی طی این چند سال تقریبا همه لوازم خانگی را تولید می کنند. در قدیم فروش کار راحت و تولید کار سختی بود اما در حال حاضر تولید راحت و فروش سخت شده است. یک مورد را متذکر بشوم که لوازم خانگی ایرانی مانند لباسشویی ایرانی و یا ظرفشویی و کولر گازی و همچنین لوازم ریز برقی مانند لوازم پارس خزر از لوازم خانگی چینی خیلی بهتر است. کولر گازی هایی که در برخی شرکتها تولید می شود هم خیلی از لحاظ کیفیت بهتر از برخی برندهای خارجی می باشد. البته برخی مارکها مانند کنوود که یک مارک انگلیسی است، در ایران و توسط شرکت پاکشوما و تحت لیسانس کنوود مونتاژ می شود.

بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی توسط مارکهای زیر تولید می شود و همه ظرفیت ها را دارد. اگر می خواهید یک کولر گازی با پشتیبانی خوب داشته باشید حتما از این مارکها استفاده کنید، ضرر که نمی کنید، استفاده هم می کنید. ما کولر گازی ها به ترتیب بهترین نام می بریم.

  1. پاکشوما
  2. کنوود
  3. امرسان
  4. دوو
  5. اسنوا
  6. ایران رادیاتور

این تقسیم بتدی براساس نظرسنجی و تجربه فروش کارشناسان ما می باشد. بین این چند مدل کولر گازی های ایران رادیاتور ارزان تر از بقیه می باشد که آن هم دلایل خود را دارد که مورد بحث ما نیست. دروو که توسط شرکت اسنوا تولید می شود  این تقسیم بندی کنوود و دوو را در رده ۲ و ۴ گذاشته ایم. دوو یک مارک کره ای است که توسط شرکت اسنوا +Aمی شود. کولر گازی کنوود هم توسط شرکت پاکشوما مونتاژ می شود. مونتاژ با تولید فرق دارد. مونتاژ یعنی قطعات وارد می شود و در شرکت سرهم می شود اما تولید یعنی برخی قطعات امکان دارد که ایرانی بوده و از کیفیت لازم که شرکت مبدا می خواهد برخوردار نباشد. البته شرکت اسنوا از مارکهای خوب ایرانی است و محصولات خوبی تولید می کند و این حرف دلیل بر بد بودن نیست.

کولر گازی ایرانی کم مصرف

تفاوت کولر گازی اینورتر و روتاری

کولر گازی های اسپیلت دیواری با ۳ موتور تولید می شود. کمپرسورها یا اینورتر، روتاری و یا پیستونی هستند. کولر گازی های پیستونی خیلی پرقدرت و پرمصرف هستند و برای مناطق خیلی گرم ساخته شده اند. البته قیمت برق در مناطق خیلی گرم مانند خوزستان ارزان تر از بقیه استانهای ایران است به همین جهت در این مناطق از این کولر گازی ها استفاده می کنند. کمپرسور اینورتر تا ۶۵% صرفه جویی در مصرف برق دارد اما کمپرسور رتاری تا ۴۵% صرفه جویی دارد. گرید انرژی موتور روتاری A و گرید موتور اینورتر +A می باشد. برای هر دو کولر گازی ۵ متر لوله مسی و شیلنگ تخلیه وجود دارد و میزان باد سرد و گرم یکسان می باشد. برای خرید بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی حتما به این دو نوع موتور دقت شود.

قیمت بهترین کولر گازی کم مصرف

این که بخواهیم یک قیمت به شما بدهیم و شما هم با این قیمت بخواهید برید خرید انجام دهید راه خوبی نیست. قیمت مرتب در حال بالا و پایین شدن است. اگر می خواهید یک خرید مطمئن داشته باشید، از هر مارکی که می خواهید خرید کنید حتما به نمایندگی فروش مراجعه نمایید. به عنوان نمونه اگر می خواهید کولر گازی پاکشوما بخرید و یا کنوود که از زیرمجموعه شرکت پاکشوما است باید به نمایندگی فروش پاکشوما مراجعه کنید. سرچ نمایندگی فروش مهم است وگرنه خیلی ها هستند که خود را نمایندگی معرفی می کنند. مثلا شاید نمایندگی خدمات باشند و بخواهند از این مورد یک سودی هم بکنند و هیچ مسئولیتی هم ندارند.

اگر بخواهیم راجع به قیمت حرف بزنیم باید ساعتها بنویسیم و این امکان پذیر نیست. در این بازار نامتعادل اگر از نمایندگی گرانتر بخرید خیلی بهتر است تا این که از بیرون و یک سری سایتهایی که اصلا مسئولیتی در قبال کارشان ندارند بخرید. اعتبار سایت فقط به نماد الکترونیک نیست. اگر از یک سایتی به قیمت ارزان بخرید و کالا از فروشگاه بیرون برود دیگر هیچ مسئولیتی را در قبال قوری یا شکستگی و یا خرابی ندارند و فورا شما را به خدمات پس از فروش آن مارک خریداری شده ارجاع می دهند. همین کار هم یک ماه زمان می برد.

راههای ارتباطی با ما

اطلاعات تماس کنوود ایران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

enemad-logo